Critica

Inainte de a face critica constructiva , invata sa construiesti!

Citeam mai devreme cartea Coaching scrisa de Max Landsberg (care o recomand cu incredere antreprenorilor), in care autorul trateaza, dupa parerea mea , una din cele mai bune tehnici de expansiune atat financiara, cat si morala.

Multi „sefi” din tara cred ca e mai bine sa nu isi ajute angajatii sa progreseze deoarece acestia din urma, dupa ce fac experienta necesara pleaca.

In multe firme mici (cu pana la 5 angajati) marea greseala care o face angajatorul este crearea unui mediu competitiv in locul crearii unei echipe. In aceste firme competitivitatea trebuie sa fie cu alte firme si nu in interiorul firmei respective. Odata ce in firma ta este o competitie acerba, toti angajatii se transforma in niste animale pe care nu ii mai poti controla si asta duce la esecuri si pierderea clientilor.

Cum sa construiesti un angajat bun? De la inceputul carierei sale trebuie sa ii oferi informatii despre produsul care urmeaza sa il faca. Despre importanta calitatii acelui produs si despre etapele productiei. In loc sa il critici cand face o etapa noua, incearca sa ii explici ce si de ce a gresit, astfel data urmatoare , el va fi motivat sa faca acea etapa mult mai bine, stiind unde a gresit prima data. Criticandu-l , il demotivezi, si nu va mai face acel lucru bine niciodata, din contra, ii va fi teama sa inceapa orice alt proiect nou. Cand exista competitie intr-o firma mica, nu exista comunicare intre angajati, ci doar intre angajat si angajator, toata lumea se duce sa spuna sefului ce a gresit celalalt, ceea ce este un stres in plus pentru sef si de multe ori informatie eronata, acesta fiind nevoit sa isi lase lucrurile si sa verifice informatia, rezultand timp pierdut.

Multi „sefi” sunt cu ideea ca :”daca il invat , pleaca „. Dar ce se intampla daca nu il inveti si sta? Adevarul este ca daca angajatul face o experienta vasta, pleaca din motiv ca : s-a plafonat sau nu e platit cum trebuie ( face mult mai multe lucruri , dar salariul ii sta pe loc, chiar daca stie ca firma catiga mult mai mult). Mai este cazul in care primeste o oferta de nerefuzat si pleaca.

Este o diferenta mare intre sef si lider. Ca sa iti poti tine angajatii si sa ai un produs de calitate cel mai mult timp trebuie sa il investesti in ei. Daca ei stiu ce sa faca si cum sa faca, si daca sunt motivati, tu antreprenorule ai economisit timp si deja esti in castig. Putini antreprenori adepti ai criticii si competitivitatii la locul de munca rezista o perioada lunga de timp pe piata, produsele sunt mediocre si sansa de extindere este foarte mica.

Toate marile companii au fost candva mici. Ei s-au extins prin simplul fapt ca au fost deschisi la minte si au vazut posibili profesionisti in niste tineri fara pic de experienta, si au riscat investind timp si stres in invatarea acestor tineri, rezultand astfel niste profesionisti care vin cu alte idei de dezvoltare.

Cand nu transmiti informatia mai departe , esti complice la exterminarea unei meserii.

Este , ca de obicei, doar parerea unui prost…

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s